12 December 2006

Kursus Prra perkahwinan

Asalamualaikum... ape khabar
biasanya di Akhir-akhir tahun , ramai kawan-kawan saya bertanya kepada saya "betul ker kursus tahun depan bayaranya dah naik.???" ada yang datang kepada saya dan bertanya.. "kursus tahun depen dia buat tiga malam dua hari ke....??"

Saya sendiri hairan bagaimana kawan-kawan saya dapat berita yang begitu menakutkan itu.. sedangkan saya yang bekerja di sektor tersebut tidak tahu menahu tentang perkara tersebut...

setelah saya siasat perkara ini secara bersendirian.. saya dapat maklumat bahawa kebanyakan berita ini disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab supaya ramai peserta kursus di tempat tersebut.... tetapi berita tersebut begitu mempengaruhi orang ramai untuk berkursus .. kerana ramai pasangan yang ingin berkahwin memlih berkursus di akhir tahun sedangkan nak nikah lama lagi... itu pun kalau jadi nikah.. kalau putus di tengah jalan.. hehehe ( ramai kawan-kawan saya dikecewakan dua- tiga bulan sebelum hari pernikahan).

Berkesan jugak cara pemasaran diorang.. kiranya menjadi la... tp untuk pengetahuan anda kursus tetap sama.. bayaran setakat ini masih lagi RM 80 dan dibuat 12 matapelajaran .tiada maklumat daripada jakim yang menyatakan kursus akan ditukar kepada 2-3 hari seperti yang disebarkan.

nantikan saya akan bagi tau tarikh yang sesuai untuk bekursus sebelum tarikh pernikahan mengikut pandangan saya .

All_wan@yahoo.com
Pem.Tadbir Bahagian UUs .
Pej Agama Daerah Kluang
86000 Kluang

No comments: