13 January 2007

Banjir di Daerah Kluang Johor

SEMUA CERITA PROSEDUR PERKAHWINAN

Dari awal pagi tadi hujan masih renyai-renyai, segala aktiviti harian tertangguh, nasib baik barang keperluan dapur sudah disediakan..

Hari nie lari tajuk sikit. menceritakan keadaan bajir di Johor ,Khusus nya di kluang.. tempat saya bermastautin.. Alhamdullilah tempat saya nie tinggi sikit.. Khabarnya Rumah Utz Rohaizat( Bahagian UUS) , dan Utzah Fazidah (Peg Kauselor) sudah ditenggelami air banjir... Ramai Yang kena pindah... Kawasan Yap Tau Sah.. Kawasan Kampung Melayu, Kampung Bentong. Kampung Palembang. kampung tengah dan etc .. Jalan Ke mersing di Jambatan batu 4 atau di kenali sungai semberong kecil pun dah terputus..... Kalau Nak kemersing kena ikut T6 kemudian masuk simpang ke kahang barat .. selepas itu Masuk pula Kg seri Timur...sehingga berjumpa semula jalan mersing.

Teruk jugak banjir kali nie.... Ramai yang kena pindah ,kesian diorang .. baru jerks basuh rumah disebabkan banjir 20/12/2006 ..sekarang air dah naik semula...

ps: Kita kena sama-sama fikirkan macam mana kalau hujan lebat berhari-hari sekalipun ,, tak Banjir di kawasan Johor ni khususnya di kluang..

No comments: