15 January 2007

Surat status Diri

SEMUA CERITA PROSEDUR PERKAHWINAN

pada hari ini saya akan tunaikan janji saya untuk menceritakan serba sedikit perkara yang berkaitan surat status diri

Apakah status diri anda ?????????

Jika anda seorang lelaki yang belum pernah berkahwin.. maka status diri saudara adalah bujang

Jika seorang perempuan yang belum pernah berkahwin .. maka status diri: dara
_______________________________________________________________

Jika seorang lelaki pernah berkahwin dan pernah bercerai... Duda

Jika seorang perempuan pernah berkahwin dan pernah bercerai... janda
_______________________________________________________________

Jika seorang lelaki mempunyai 1 @ 2 @ 3 orang isteri dan belum pernah bercerai tetapi nak kawin lagi..: sudah mempunyai 1 @ 2 @ 3 orang isteri

Jika seorang perempuan mempunyai suami : sudah bersuami .
_________________________________________________________________

ada orang tanya saya" Ustaz saya nie dah kawin kat Thailand tapi tak daftar kemudian saya bercerai pun kat sana, apa status diri saya"
saya cakap " awak buat surat akuan yang awak pernah berkahwin dan bercerai di Thailand tetapi belum pernah berkahwin di Malaysia"

_________________________________________________________________

ok saya akan sambung apakah kesan jika anda memalsukan Surat status diri anda di lain artikal

Ridhwan bin Mohd Yunus
Bahagian UUs
Pejabat Agama Daerah Kluang

No comments: