16 January 2007

Waktu Pejabat

SEMUA CERITA PROSEDUR PERKAHWINAN

Sebenarnya saya ingin menceritakan mengenai akibat apabila memalsukan Status diri ... tetapi buku enakmen saya di pinjam oleh salah seorang rakan sepejabat. Oleh yang demikian saya tangguhkan dahulu Cerita mengenai perkara tersebut.

Baiklah.. Hari ini saya ingin menekankan tentang Waktu penyerahan borang-borang pernikahan dan juga pembelian borang--borang pernikahan dikauter pernikahan.

Untuk makluman anda kauter Borang permohonan Nikah Pejabat Agama Daerah Kluang dibuka
8.30 Pagi - 12.30 tgh
2.00 Ptg - 3.30 ptg

Iyerla,, walau pun kekadang saya paham , kenapa diorang datang lambat??... tp time tu tgh tension dan tak boleh nak senyum...
sebab

time tu la saya nak kira berapa borang yang dah di jual..
time tu la jugak kena kira resitnya tele tak dengan duitnya.
time tu la jugaks semua borang-borang dimasukkan ke dalam buku jualan.
Time tu la jugak nak kena kira hasil HIV,
Time tu la jugak nak masukkan dalam buku cerakinan
Lepas tu Kena serahkan semua tu pada kerani kanan sebelum pukul lima.
Time tu la kena semak KPN(Kad Perakuan Nikah)
kalau sikit tak pe...

Lepas tu plak datang la orang nak beli borang.... kalau anda.. tension tak time tu..
lepas tu orang tu siap saund.. "kalau saya buat dosa Utz tanggung" haduihh.

"ada papan tanda beso gedabak kat kauter tu, masih nak salahkan orang lain ke... awak buat dosa ,awak la yang menanggung.. mana la dia belajar Kalau buat dosa, orang lain yang menaggung" tapi tu dalam hati la.. hehehehe

next saya akan bercerita mengenai hantar lewat 7 hari sebelum tarikh pernikahan

No comments: